Semestervecka

Ja nu är det sista dagen innan det är dags att gå tillbaka till jobbet efter en hel veckas semester. Det har varit en hel underbar vecka som vi definitivt kommer att göra om igen.
Veckan började i alla fall med att vi åkte till stockholm och tog en lunch tillsammans med Kåre. Vi fick även en liten rundtur på hans arbetsplats vilket var väldigt spännande.

 en fin bild från taket...

Sen checkade vi in på vårt hotell som låg mitt på drottninggatan. Det var väl inte det finaste och den bästa standard på ett hotell men det fick duga för syftet och det var en väldigt skön säng. Sen var det en trip på staden som gällde. Vi gick bland annat in på Buttericks där vi tog lite fina foton =).

 Ett måste att ha när man ska på toa efter Oskar the scotish man.

Sen hem och göra sig fina för att ta sig iväg till "Standup istället för bio med gratis popcorn". Kunde ha blivit en riktig tragedi då vi glömde biljetterna hemma men tack vare en superduper härlig kille på teatern som lovade att det skulle lösa sig, samt Magnus so var gullig och åkte hem och kollade på våra sittplatser. 



Det hel går ut på 10 nya komiker som får läxa till varje måndag som de ska sen hitta på ett material kring. Till denna vecka skulle de ha ett ämne som alla kunde relatera till och jag måste säga att de var väldigt duktiga. Varje vecka tar de även dit en lite större komiker och denna gång hade de bjudit dit David Batra. Oskar skrattade så att tårarna sprutade och jag skrattade rätt gott jag med. Men jag vet inte om jag inte tyckte att Özz inledde med det bästa.
Han berättade att han hade lite problem med det sociala när han kör sin standup, bland annat så hade han varit i New York alldeles nyligen och säger:
Hello, how are you doing? It's nice to be here in New York but I'm a bit sad the same time. 
My cousin died here in 9/11. 
He was the one driving the plane. Inte ett populärt skämt om man säger så. I alla fall så var kvällen en stor succé.

Sen åkte vi hem på tisdag och Alex kom och åt middag hos oss och vi började titta på "Den innersta kretsen" inte en speciellt bra film om man inte är väldigt intresserad av CIA och dess historia.

På onsdagen var det dags för min dejt för Oskar. Vi började morgonen med frukost på sängen och jag kände mig lite inspirerad av alla filmer med att det ska vara så gott med fattiga riddare så fram med kokboken och börja förbereda, kan säga att det var inte sista gången jag gjorde dem för det var mumsigt.

 Mumsigt!

Sen bar det av mot kungsgatan för vi skulle få pröva på och skjuta med luftgevär. Vi fick 40 skott var och 1 testtavla och 3 tävlingstavlor. Man hade två skott på varje bild och tävlingen var igång. Oskar vann men faktiskt bara med 13 poäng så jag var nöjd och det var han också.



Sen åkte vi hem och åt lite lunch och under tiden hade jag gjort iordning vårt vardagsrum till Spa Myrbergs. Oskar fick gå och ta av sig och kliva i sin morgonrock och gå in till vardagsrummet där det spelades lugn musik och ljus var tända. Vi startade med rengöring av fötter och en fotscrub. Sen fick Oskar lägga sig på golvet där vi började med helkroppsmassagen. Vi började på ryggen, armarna, benen, fötterna och sen en avslutande ansiktsmassage. Efter massagen fick Oskar en ansiktsmask och bara ligga och njuta medans ett värmande bad tappades upp.


Sen gjorde vi oss iordning och drog till Linköping för att avnjuta en god middag på Gjingis. Där var vi sist på vår fyraårsdag så det tyckte jag var passande att åka tillbaka till. Jag tyckte att det blev en bra dag och det tror jag att Oskar också tyckte.



På torsdagen tog vi en liten mysdag då vi tittade på film och vi plockade lite, tog mig iväg till träningen och så vidare, mysigt värre.

På fredagen åkte vi och hämtade Angelica för att köpa lite kläder till henne då hon har varit så duktig i skolan och har fått en väldigt härlig attityd till skolan.



Sen åkte vi till mamma för att avnjuta god middag och myspys på kvällen med mina gosiga syskon. En mycket härlig fredagskväll med film och familj =). 



På lördagen var det fest men det får bli i en ny blogg.
I alla fall så hade vi en underbar vecka och vi kommer definitivt ha en till sån här vecka bara för att återhämta sig lite och bara få njuta av varandra och sitt hem med för den delen.

Puss och hej.

91660-1259 
Älskar dig sötnos och tack för en helt underbar vecka.


Kommentarer
Postat av: Josefine

en hel egovecka... nice! puss

Postat av: J

=) Dig kan man då lita på. Ska jag våga träffa Eran Mamma och Mormor nästa vecka tycker Du?

2008-03-12 @ 13:36:36
URL: http://aouris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback