Nyårslöfte

Känns lite konstigt att skriva om det här men jag ska i alla fall skriva om mitt nyårslöfte här för att få ut det i det öppna så att säga.
Mitt nyårslöfte till mig själv är att ta hand om mig själv och göra saker som jag mer eller mindre vill.

Detta innebär:

1. Jag kommer att behöva lära mig att säga nej till folk, gäller både släkt och vänner.
2. Släppa kraven på mig själv att vara bäst hela tiden.
3. Lära mig själv att jag duger och att folk tycker om mig för den jag är och inte för det jag gör. 
4. Ge mig själv andrum, sluta upp med att planera upp hela min tillvaro.
5. Sluta upp med att leta efter att få bekräftelse från andra utan lära mig att ge det till mig själv.
6. Sluta upp med att se andra i termer av svart och vitt och lära mig att acceptera att vi har olika mål här i livet.
och slutligen den viktigaste
7. Njut av livet!!!!!!!!!

Egentligen så är det här ganska självklara saker men någonstanns i livet missade jag lektionerna i eget välbefinnande och hamnade på andras välbefinnande, då jag alltid lägger undan mig och mina behov för andras behov. Missförstå mig rätt, jag tycker om att göra andra glada och kommer att fortsätta med det men inte på bekostnad av min egen hälsa som jag har gjort just nu. Så släkt och vänner därute, tyvärr kommer det komma en period där jag måste försöka att lära mig att säga nej till saker och det skulle uppskattas om ni i början kan göra det enkelt för mig så att jag kan sakta men säkert gå framåt istället för bakåt.

Samtidigt vill jag också säga att det här är inget som någon ska må dåligt över eller ta illa upp av för den sits som jag har hamnat i är ingen annans fel än mitt eget och jag är faktskt bara 25 och tar tag i mitt liv och de misstag jag har gjort istället för att vänta tills jag är 45. Jag menar mitt liv har egentligen bara börjat och troligen är det här bara det första av många nyårslöften som jag måste ta tag i, för fel och misstag gör vi och detta kommer inte vara det sista.

Tack alla ni som gör mitt liv underbart och jag hoppas att ni kan ge mig det stöd jag behöver nu, men också att ni inte frågar tusen gånger om jag verkligen vill för från och med nu, om jag säger ja så betyder det att jag vill.

God fortsättning och trevlig helg.
Camilla
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Camilla du är stark som skriver så! Jag är stolt över dig och dina beslut.. och precis som du skriver,, ,bättre att ta tag i det nu än när du är 45... Jag har oxå tagit tag i den där biten en gång i mitt liv.. och ja ångrar det inte en sekund... man ska tycka om,,, och va rädd om andra... men det viktigaste är ändå att man tycker om och tar hand om sig själv... för att det är förutsättningarna för att kunna ge till andra... so.... keep on going girl! Ja ska stötta dig till 100 %....puss

Postat av: Josefine

ja som vi har diskuterat om detta ämne både en och två.. (o tusen ggr). asbra att du skriver ner det på pränt så att alla ser det. ett vikigt beslut är taget. ja kanskt till o med ditt viktigaste beslut någonsin. jag litar på dig hädanefter att när du säger ja så vill du det vi pratar om. o aldrig kommer jag att ta illa upp om du säger nej. tro mig. puss på dej söt

2008-01-05 @ 15:25:12
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Alex

Helt rätt syrran! står bakom dig till 100% Bara säga till ;)

2008-01-07 @ 12:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback