I nöd och lust

Igår när jag skulle somna kom jag till en underbar insikt nämligen att jag är världens lyckligaste.......(skulle kunna skriva människa, kvinna men det jag menar är att jag är den lyckligaste enligt mig och inte mer än någon annan, därför stannar meningen där).
Inte nog med att jag har ett jobb som jag älskar och längtar till, inte nog med att jag har en underbar familj som ställer upp för mig, inte nog med att jag har underbara vänner som jag alltid hittar på roliga saker med utan på toppen av allt detta så är jag gift med min drömprins, min själsfrände, min "bättre hälft" eller vilket ord som passar in.
Nu får ni inte tro att det tog mig så här lång tid att inse att Oskar var allt detta utan det var en påminnelse om vilken tur jag har eller lycka jag har som har hittat honom.
När jag vaknar av att få en puss av Oskar så är det få saker som kan gå fel, när jag blir arg vet jag att han förlåter mig, när jag skrattar vet jag att han skrattar med mig, när jag är ledsen vet jag att han tröstar mig, när jag är trött så bäddar han ner mig, när jag vill prata så lyssnar han, när jag inte vill prata så pratar han.
Jag kan inte beskriva denna underbara känsla av att längta till det är dags att gå och lägga sig för jag vet att vi ligger hela nätterna och håller om varandra men den får mig att må mer än bra, den känslan läker alla sjukdomar, alla sår, alla gräl, allt det onda i världen, när han håller om mig vet jag att allt kommer att bli bra.
Jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta att beskriva min alldeles egna underbara Oskar mer än att det finns ingen i hela världen som ger mig det han gör och det finns ingen i hela världen som gör mig så lycklig som han gör mig och det finns ingen mer i hela världen som honom och jag tackar Gud, livet eller slumpen för att han är min och jag ska påminna mig själv dagligen att göra vad som finns i min makt för att visa det för honom.

Älskar dig Oskar Myrberg.......i nöd och i lust.

  image1227

Kommentarer
Postat av: Oskar

Detta är ord som lika gärna skulle kunna beskriva mina känslor för dig. Allt känns så mycket lättare när jag tänker på dig. Nu måste jag bara fläkta ögonen lite innan jag går på fika :)

Puss puss min prinsessa!

2008-01-09 @ 14:49:31
Postat av: Johanna

VIlka otroligt fina ord! Det är underbart o leva med en man älskar! =) Kram kram

Postat av: Pierre

Riktigt fint skrivet!
Han är nog utan tvekan Världens bästa Oskar!
O du världens bästa Camilla!
Kan ju inte bli bättre med er 2 då :D
Är nog lite kär i Oskar med föresten...;)

Ha det bäst! Puss

2008-01-09 @ 19:39:53
URL: http://pierretauberman.blogg.se
Postat av: Alex

Låter verkligen underbart :) Och ja, ni är underbara båda två ;)

2008-01-10 @ 08:37:48
Postat av: Josefine

underbar läsning! o det bästa av allt är att det verkar som om det finns en sån här person till oss alla. älskar dig vännen o ta väl hand om ossemannen. han är en finfin kille! puss

2008-01-10 @ 20:48:21
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Sadde

Ni är bra, mycket bra!!!

2008-01-14 @ 12:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback