Utmanad

Josefine har utmanat mig att skriva sju sanningar om mig själv.
Det kan ju inte vara så svårt...


Här är reglerna:

  1. Länka till den som utmanat dig.
  2. Berätta sju sanningar om dig själv.
  3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg.
  4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

Detta ska bli spännande och se om jag får ihop till 7 sanningar om mig själv.

1. Jag tror på spöken och är livrädd för att se någon. Så fort jag sover på ett nytt ställe ligger jag alltid och tänker "Okej spöken jag vet att ni finns men jag vill inte se nån av er så om ni är snälla och inte visar er för mig". Detta måste ju funka eftersom jag aldrig har sett ett spöke än så länge =).
 
2. Jag har dåligt självförtroende, eller inte riktigt det heller men jag har problem med att inse att jag duger för den jag är och ska hela tiden bevisa något för mig själv och andra.

3. Jag är otroligt hemmakär. Längtar alltid hem till lägenheten och till min mat när vi är borta. De två sista dagarna brukar vara lite pest och pina och jag börjar gärna packa minst en dag innan vi ska åka hem.

4. Jag gör listor, för allt. Jag vill ha en lista när vi städar, inför en fest, vad vi ska handla. Så älskar jag att räkna och gå igenom i huvudet till exempel hur många som ska komma på festen, hur mycket pengar vi har i burken, hur många filmer vi har. Helt enkelt jag vill ha koll.

5. Jag kan vara en riktig bitch. Om jag börjar få ont i huvudet kan jag jag gnälla på allt Oskar gör och om det leder till en fajt kan jag bara tycka att det är skönt. Nu har jag blivit bättre och kan istället såga om jag har ont i huvudet så att Oskar håller sig undan.

6. Jag älskar att brodera, gärna framför tv:n. Tycker att det är roligt och lugnande och det är roligt att ge bort. Nej det är inte kuddar med blommor utan det kan vara tatty teddy motiv eller något annat björn motiv exempelvis krambjörnarna.

7. Jag tycker om att tävla. Det är roligare om det är lite spel på det hela än om man bara gör något men jag har oftast inga problem med att förlora utan kan glädjas för den andres skull.


Så där ja nu var dem sanningarna äntligen ute......puh..

Nu har jag inte så många kvar att utmana men jag utmanar i alla fall:

Johanna

Oskar

Puss i påsk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback