Bio helg!!!

Ja då har man varit på bio i helgen och inte bara en film utan två filmer.
Först ut var filmen Hot Fuzz:
Filmen handlar om en polis som är för bra för att vara sann och för att han drar ner resten av London polisen blir han förflyttad till en liten byhåla och får en kollega som äter mer munkar än vad han jagar bovar. Det blir en väldigt rolig kombination och i slutet på filmen blir det helgalet fast på ett sjukt roligt sätt. Jag skrattar sällan till filmer ljudligt men det gjorde jag flera gånger till denna film.

Jag kan väl inte säga att det är en bio film direkt men det är verkligen en må bra film om du är över 15 år.
Jag ger den 4 utav 5 och ett plus i klanten.


Andra filmen var Spiderman 3:



Och jag behöver knappast berätta vad den handlar om men jag kan säga i korta drag att spierman får slåss mot utomjordiska krafter, sin bästa vän och en sandman.
Jag tycker att spiderman är den tråkigaste av alla hjältefilmer för att Tobey är mesig plus att de har gjort honom så otroligt mesig i filmen och speciellt när det gäller kärleken.
Det som var kul är ju som vanligt alla häftiga effekter och sen att man får se hur de har gestaltat Venom som är en väldigt äcklig karaktär och det hade de fångat bra.

Men jag måste trots allt ge den 3 utav 5 och det är för att han är så mesig och för att han bara får en massa kärleksbekymmer.

Så där har ni min bio helg, ska snart berätta om vad som hände på lördagen men det tar vi i en annan blogg.

Puss och hej
leverpastej.


Kommentarer
Postat av: Josefine

hot fuzz rules!!

Postat av: Annie

Haha, inget fel alls. Era trakter är ju trevliga!
Puss

2007-05-21 @ 20:50:29
URL: http://allaflickor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback