Midsommar!!

Ja nu har ju min semester börjat och nu ska jag väl ha både ork och lust att uppdatera min blogg lite oftare så odag börjar jag fira med att skriva om den sköna midommarhelgen i Varamon.

Eftersom det hela planerades under Oskars ledning och med Conny som sin kloka sidekick fick tjejerna åka i en bil och killarna i en annan bil. Så tjugo minuter i två blev jag hämtad av Karin och Jossan. Eftersom vi var så sugna på korv och glömde bort att kolla på vägen och missade vår avfart till Motala så hamnade vi nästan i Mjölby men eftersom vi är brudar är vi inte rädda för att fråga om vägen =) så vi var snabbt på banan igen och hittade lätt till stugan.
Det var en mycket mysig stuga som hette torpet och eftersom detta var en kristen camping så fann det vissa restriktioner som inte vi var så sugna på att följa men det blev en lugn helg i alla fall.



Vi inspekterade stugan och sen var det dags för midsommar lunch/middag med en massa sill, potatis, pajer, sallad och gräddfil med gräslök som var mycket mycket gott. Jossan kunde som vanligt inte vänta och gick och snattade ur matskålarna =)



Eftersom vädret inte var riktigt med oss så drog vi oss innåt med spänd väntan på Saddes frågesport.
Lekledaren litade inte riktigt på vår respekt för leken och för honom så han hade hela tiden ett brännbollsrack i handen ifall någon av oss skulle råka glömma.



I det ena laget var det jag, Pierre och Jossan och i andra laget var det Karin, Oskar och Conny. Ena laget var döpt till Lag Hets och andra till Lag Seg och det är inte så svårt och gissa vilket lag som var vilket.
Första frågan var en riktigt klurig matte uppgift som vi hade två försök på oss att gissa och tro det eller ej men det var vi som vann och det kändes väldigt bra. Nästa var en massa geografi frågor och han hade deffinitivt inte gjort det lätt för oss så den förlorade vi tyvärr på.
Sen var det dags för frågor om oss och det svåra i det här var att en person i laget fick inte vara med och svara och så roterade vi efter varje fråga och många gånger fick inte Jossan vara med fast hon kunde frågan och det gjorde henne mer eller mindre lite sur men vi tog hem det i alla fall.
Sist ut var hetsorden, man får ett ord som man ska försöka förklara så att laget gissar rätt och så gäller det att göra så många sådana som möjligt.
Vi trodde att vi hade det hemma men sen knapade lag seg om och tog hem vinsten, attans så vi då och svor ganska mycket men men det var dem värda ......NOT.. men vad ska man göra, vi trodde att domaren skulle vara på vår sida när vi ändå hade en som låg med domaren men nä då det gick inte hem, tur att vi hade olika sängar inatt.



Sen var det lite fri lek och vi softade lite med Oskar begav sig till köket för att förbereda kvällsfikat som var glass och jordgubber, mycket, mycket mumsigt.



Sen hade Conny, Oskar och Pierre bestämts för att de skulle bada trots regnet så vi följde med och observerade detta dumma agerande då de frös så att de knappt kunde känna av sin kropp, men men det kanske är någon matcho grej som jag inte förstår.



Efter det var fortfarande jag, Conny, Karin och Oskar spelsugna och så vi spelade Uno medan Pierre låg och sov i en säng och Jossan och Sadde satt och hånglade. Oskar vann dem flesta gångerna, han hade ett riktigt flyt måste jag säga men det är alltid kul att spela och inte vinnandet som är det viktigaste.



Sen började grabbarna med poker och självklart ville jag också vara med så jag fick hoppa in lite efter spelets början och tog hem det, första gången jag har vunnit poker där vi har satsat pengar så jag kammade hem hela 80 kronor så jag var ganska rik. Dessutom ska det sägas att grabbarna spelade om sängplatser och jag fick hoppa in för Oskar och vann så jag hade nog min riktiga speldag tror jag.

Sen hoppa i säng för en natts ordentlig sömn.......trodde jag ja, vaknade upp någon gång på natten att någon hade en näsflöjtsorkester någonstannans. Först trodde jag att det var Karin och skulle sparka till henne men sne så satte jag mig upp och lyckades uppfatta att ljudet kom från grabbarnas rum och eftersom jag bara inte orkade resa mig upp tvingade jag mig att ignorera ljudet och somna om igen. I alla fall så dagen efter kom vi fram till att det var Sadde som hade en orkester i sovrummet, ja ja så är det när man inte är vann vid att sin spouce snarkar för då blir man lite känslig.

På midsommardagen vaknade vi upp av en tråkig syn nämligen en massa regn men det var inget som hindrade oss egentligen och efter ett tag så löste sig det också och alla utom Jossan och Sadde gick till en så häftig minigolfbana och spelade lite (Sadde och Jossan kom sen och tittade på) och Pierre vann (tror att han fuskade men har inga bevis) och jag kom sist men jag är lika glad för det. Jag fastnade på en bana som gjorde mig riktigt pissed off för bollen bara åkte fram och tillbaka så till slut kunde jag inte hålla tillbaka mina känslor.




Efter minigolfen fick folk välja om vi skulle ta min tipspromenad eller om vi skulle äta lunch och det blev tipspromeand så jag sprang runt och försökte sätta upp 21 frågor med tejp på blöta trädstammar (inget att rekommendera) och sen var det bara att skicka ut folket. Förutom min egen utslagningsfråga var det många bra frågor och vinnaren blev Josefine som lyckades räkna ut Saddes utslagsfråga. Utav 19 (riktiga frågor) var bästa resultat 12 så då måste jag säga att jag lyckats göra dem ganska svåra. Priset var en valfri middag sopm tillagas av mig och sen en mycket fin tavla som Oskar och jag ska köpa till oss själva eftersom han inte lyckades vinna.



Sen var det grillad korv till lunch och då körde vi också viskleken och sen en räknarlek som engelsmännen lärde oss när dem var här och det var roligt.
Sen blev det lite kubb och vi tänkte att Lag Hest skulle ta  revansch med Saddes hjälp men så blev det inte utan vi fick storspö så efter ett tag gav vi upp och flummade med annat istället.




Sen var det grillat som stod på menyn som var mycket gott (som vanligt) med grillspett, potatis och tzatziki. Efter maten satt vi och pratade och sen vid 9 halv 10 drog Pierre hem och vi fortsatte att tjata lite till och körde lite filmfrågor.




En mycket trevlig tillställning.
Så ett stort tack:
Till Oskar och Conny som har förberett och genomfört en mycket härlig helg.
Till Sadde för sin mycket roliga frågesport (jag tyckte i alla fall att du var en bra domare).
Till Karin, Pierre och Jossan för att ni alltid bjuder på ett skratt eller två.

Så till nästa gång, puss och hej.

Kommentarer
Postat av: Josefine

oh äntligen!! nu är det dags att börja kolla din blogg lite oftare igen! tack själv för en supermidsommar! puss

Postat av: Oskar

Tack själv för att du är en så underbar fru! Idag ska jag hem från Ungern och jag längtar sååå efter dig. Puss puss!

2007-06-29 @ 12:48:14
URL: http://ungern2007.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback