Veckan som varit

Då har en vecka till gått på semestern och denna vecka har varit mycket händelserik.

I tisdags var det min födelsedag och på kvällen gick jag och Oskar och bubblade på Grand och sen gick vi och tittade på Harry Potter 5 som var en mycket mörk fast bra film.



I onsdags var det min älsklings födelsedag och det firade vi med att ha lite födelsedagsfika för familj och vänner och det blev ett rejält kakbord med tårta, syltkakor, toscakaka, kladdkaka och chokladmuffins. Självklart fick ju Oskar 27 ljus på sin tårta som han klarade av med lite ansträgning att blåsa ut. Sen kom Oskars föräldrar hit så vi gick en liten promenad på stan.



I torsdags tog vi också en promenad till stan och Oskar köpte sig lite nya kläder för presentkorten som han fick och sen var vi bara hemma och tog det lugnt och bara umgicks.

I fredags gjorde jag mina naglar och blev alldeles rörd när mina vänner Johanna, John, Johanna och Robban gav mig mina naglar i födelsedagspresent så jag behövde inte betala något alls vilket var en super gullig present.
Sen åkte Oskars föräldrar hem så då var det dags att åka och handla och börja förbereda för lördagen och sen baka dem sista kakorna.

I lördags (igår) var alltså dagen då vi skulle fira min 25 års dag. Vi hade öppet hus från klockan 2 och till det hade vi dukat upp med olika läckerheter. Temat var att det skulle finnas något från alla länder som jag hade varit i. Från Spanien hade vi ugnsrostade potatis, från Grekland hade vi grekisk sallad, från Egypten hade vi couscous med lite grönsaker, från Italien hade vi kyckling i pestosås, från Polen hade vi polsk sallad, från Frankrike hade vi baguetter och ost och som en liten enkel sak för barnen så hade vi potatismos och korv från England.



Jag fick en massa härliga presenter och dem flesta hade med mitt intesse med att göra kort och scrapbooking så det var väldigt kul. Vi umgick och pratade och hade väldigt trevligt. Sen när dem sista hade gått så började Johanna jobba med att göra mig fin inför kvällen vilket i alla fall jag tyckte hon gjorde ett bra jobb med, och sen kom partymänniskorna och vi kunde börja plocka undan från öppet hus.



Jag hade jätte kul på festen och vi drack och pratade och skrattade och sjöng och lyssnade musik och hade dricktävling och Fredrik och Oskar lurade folk . Helt enkelt superkul och mina kära vänner tycker att jag hade för lite kort på dem så de snodde kameran och sprang iväg och poserade =).



Jag blev skapligt dragen (tror inte att jag var den enda) och när vi väntade på taxin hoppade jag upp på Pierre och när han släppte ner mig så hamnde jag snett med foten och landade med hela min vikt på foten vilket gjorde skapligt ont. Men nu var det så här att jag var full och glad (inte så smart) och var riktigt festarsugen så jag haltade mig fram bestämd att följa med till Palace så jag följde med ut och hoppade omkring på Palace och dansade så gott jag kunde. Sen kom ju den där underbara låten som man bara inte kan stå stilla till så jag bara var tvungen att dansa till den (fortfarande inte smart) och stod väl lite mer på foten än jag borde men det gick. Sen när vi gick och käkade titta jag ner på foten och på utsidan av vänsterfoten såg jag att min lilla knöl hade blivit cirka tredubbelt så stor ytmässigt vilket inte kändes så bra.



Inatt så har jag sovit sisådär och det har gjort lite ont när jag har vridit och vänt mig. Imorse kunde jag inte stödja mig på tårna utan jag tar mig fram skapligt med hälen. Vi ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte att det lät som en rejäl stukning så jag skulle linda den och se om det blev värre så gulliga Jossan har varit här och lånat mig gasbindor och lindat min fot. Jag har hoppat lite idag men hade fortfarande en skitkul kväll så om jag slipper att gipsa foten så är jag nöjd. Och Pierre har varit här och käkat och tittat på film och tyckt lite synd om mig så då är det väl helt okej =).

Tack för alla fina presenter och för att ni har kommit både på min och på Oskars dag och för att ni är ni och bara är helt underbara. Vi älskar er alla och ni betyder så mycket för oss. Puss

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi gå och lägga oss. Idag känns som vår första semester dag för nu har vi typ inget planerat och inga krav så nu ska vi bara njuta.

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken höjdarvecka du verkar haft Camilla! Kul! Synd det där me foten.. åh tyvärr kan man ju inte köra me det gamla uttrycket "det går över tills du gifter dig" för dig... så ja säger bara krya på dig helt enkelt! Trevligt att ni kommer på fika imorrn... ses då! Puss o kram Johanna

Postat av: Josefine

ihh.. ja du hade definitivt för lite bilder på oss.. haha.. hellyckad fest o urkul vecka.. kom på en sak idag, fan så lite volley det blivit. men så berättade min käresta för mig att det inte hade varit så bra väder heller.. men vad fan ett par ggr till måste vi ju spela, eller hur?! puss

2007-07-24 @ 12:17:18
URL: http://www.josephines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback