Nyåret 2007

Ja då kommer denna efterlängtade (tjatade) blogg efter många (en) påtryckningar från personer jag inte vil nämna vid namn (jossan), så i alla fall här kommer den och jag sak ärligt erkänna att det var det roligaste nyår som jag kommer ihåg och detta tack vare min underbara man och våra underbara vänner Jossan, Sadde, Conny och Karin.

Vi tog det lungt på förmiddagen innan det var dags att sätta igång med matförberedelserna och det var en trerätters middag med en fördrink när gästerna skulle anlända som stod på menyn.
När alla kom in genom dörren klockan 19 och var så fina så blev de hänvisade in till baren där Oskar förberedde varsin Tom Colling som jag by the way tyckte smakade piss men det var ju alkohol så de andra svepte den ganska bra.



Jag och Oskar hade dörren till köket stängd som vanligt och sprang fram och tillbaka som vanligt för att förbereda för maten. Våra kära vänner hade kommit på den smarta idén att vi skulle fotografera oss innan vi hade fått i oss för mycket dricka och det var ju smart och bra blev det ju också men lite jobbigt att ta samma kort med tre olika kameror men det var snabt överstökat.



Sen kunde äntligen gästerna få sätta sig till bords för att avsmaka förrätten som var en egenkomponerad rätt (oskar kom på den) och det var smördegsrullar med seranoskinka och en röra med fetaost och som dekoration var det pinjenötter och ruccola på tallriken. Bordsplaceringarna hade vi gjort där alla hade ett kort som var väldigt speciellt för dem under 2006 och det var uppskattat.



Sen fick gästerna förflytta sig in till vardagsrummet medan värdparet gjorde iordning huvudrätten. Vi har sagt det jag och Oskar att det var det godaste vi har gjort och kommer och göra och det står jag fast vid. Vi fick ett recept av Agneta på en italiensk inspirerad kycklingrätt. Det var stekta kycklingfiléer och till det hade vi gjort en mixad röra på skinka, soltorkade tomater, grädde, senap och en massa goda kryddor som hälldes över kycklingen och som sen skulle stå i ugn en liten stund. Till detta serverades en grönsallad och klyftpotatis och det var en riktig överaskning för smaklökarna.



Efter maten var det dags att gå in i vardagsrummet och då kunde man dansa lite och pussa och gör avad man ville helt enkelt.



Sen kom den stora överaskningen och alla ombads att sätta sig ner i soffan för att få en lite present från ingen mindre än mig =). Jag hade gjort iordning ett bildspel på året som hade gått med oss med passande musik och för varje ny sak som vi hade gjort kom en text om var det var plus vilket datum det var och jag hade nog lagt ner ungefär 10 timmar på dessa 20 minuter men jag var riktigt nöjd med resultatet och det var inte bara jag som kände så och ja ni ska få varsin dvd jag väntar bara på oskar så det är honom ni får tjata på.

Nu var det dags för sista rätten på kvällen och det var en efterlängtad efterrätt och efterrätten var en hemmagjord glassbomb och ja vi har gjort den själva. Man gjorde chokladglass som man fröss in och gjorde ett hål i mitten och sen gjorde vi en smet på hallon och vanlijglass som vi blandade och som vi hällde i mitten och frös in igen. Sen gällde det att få ut glassen ur koppen och sen smälte man choklad som man spritsade på toppen och frös in igen och sen pudrade vi lite florsocker på toppen och la ut lite citronmelis och detta blev resultatet:

Mmmmmmmmhhhhhhh

Nu var äntligen maten klar och då var det dags för sällskapsspel och först ut var "Ärligt talat" som är ett lära känna varandra spel där man ska tycka på olika påståenden och sen tro om den andra tycker lika som dig eller inte. I alla fall fick vi alla storspö av Jossan som känner oss alla lite för väl vilket är lite skrämmande, lite stalker varning på det faktiskt =).



Nu hade klockan hunnit bli tolv redan så det var dags att ta på oss jackor och ta med skumpan ut och räkna ner till tolvslaget så vi skålade och pussade varandra och önskade alla ett Gott nytt år och även ringde till våra nära och kära för att önska alla det bästa.



Sen gick vi inn och bytte ut sällskapsspelet till plasystation dansspelet och detta var väl inget som uppskattades av alla men vi spelade en turnering i alla fall. Sen på Saddes begäran blev det buzz spelet och detta spelade vi tills det var dags för folk att gå hem och drömma om svullardagen som vi alla skulle få njuta av dagen efter.


Så tack för ett underbart år och för ett minst lika underbart 2007. Så puss på er mina vänner och på er alla andra som firade ert nyår på olika håll i landet.


Kommentarer
Postat av: Josefine

oh äntligen.. underbart.. jag njöt av varje bild o varje bokstav som du präntat ner.. *tack ers konung* (ja en kvinna kan vara konung för er som inte visste det *fnys*) ja du milla.. det var en nyårsafton i världsklass! mat, sällskap, spel (i kicked ass....) stalker?? jag..? ja varför inte.. haha.. nu ska jag till bomull där caroline ska bjuda oss på middag o dricka.. me like.. puss söt

Postat av: Karin och Conny

Ja, Camilla och Oskar. Tack för en supertrevlig nyårsafton än en gång så här nästan en månad senare. Kunde inte ha varit bättre. Jag ser ett mycket roligt 2007 framför oss och det lär det bli. Kram på er!

2007-01-21 @ 20:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback