Julen del 2

Ja egentligen så skulle jag hoppa in i duschen just nu men istället ska jag skriva kapitel 2 gällande julen.

Vi packade in våra paket och gav oss ut på vägen men sikte mot Norrköping. Vi åkte skapligt så vi hade sagt adjö till alla dagen innan men Agneta var gullig och gick upp med oss och gjorde iordning några skinksmörgåsar åt oss.
I alla fall så var vi hemma runt 12 och då var det bara att hoppa in i duschen och packa in de nya julklapparna för att ta oss ner till Gusum och till mormor. Mormor jobbade och i köket kunde man hitta Jessica istället (det är alltid nån i köket hemma hos mormor).
När vi kom dit så serverades det mat och då i form av kall mat men självklart lite varm mat också, klockan var runt 3 halv 4 kanske.
Sen hjälptes vi åt att diska och barnen tittade på polarexpressen (ja han räknas till barnen han som är med på bilden) och legolas gick och luktade efter mat.



Sen så fikade vi och sen kom mormor hem och då var det dags för matstund nummer två och fråga mig inte var klockan var för det har jag glömt bort och då var det mestadels varm mat men även kall mat.

Mätta och belåtna drog vi oss in förväntansfulla in i vardagsrummet för att hoppas på att få några paket under granen och som av en händelse var faktiskt vissa paket under grannen till mig =).
Angelica var nog riktigt nyfiken på paketen för hon tog på sig snabbt att vara julklappsutdelare och det var ingen som debatterade om det så hon körde på och gjorde ett riktigt bra jobb.



Sen kunde alla öppna sina paket i lugn och ro och alla var (verkade i alla fall) nörjda med sina paket för att inte tala om vad jag och Oskar var.



Jag skulle kunna sitta här och skriva exakt allt vi har fått men det orkar jag absolut inte utan vill bara tacka alla för dem helt underbara julklapparna och ett jätte tack till Siv (vi har inte glömt bort dig, har några paket här hemma med ditt namn på ). Trots en hel del bilköranden har ni gjort det till en underbar jul och jag hoppas att vi har kunnit bidra lite till att ni har fått en fin jul.



Nu så säger jag god fortsättning och bara för att det ska bli rätt ett gott nytt år.

Puss och hej.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja nu längtar jag bara efter nyårsbloggen också.. me want it soon.. me want it long.. me want it exclusive.. puss på dej

2007-01-08 @ 20:07:10
Postat av: jossan

ja jag fick klagomål o det ska jag absolut ha.. det var ju såklart jossan som skrev tidigare inlägg.. me want it now...

2007-01-11 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback