Engelskt besök

Ja då hade man trevligt besök förra veckan av några härliga engelsmän, eller för att vara helt ärlig så var det två skottar, en engelsman och en svenne. Det var min kära moster med sin sambo och deras två kompisar som skulle uppleva sverige i en härlig vintertid.
De kom på torsdagen och sen på fredagen så åkte de till stockholm och sov där en natt och sen kom de tillbaka och vi alla gjorde oss fina för att göra staden osäker och lite mer engelsk.
Vi gick alla till Karin (jessicas kompis) där vi också tog med lite singstar vilket var mycket populärt och vi var alla angelägna om att få sjunga. Vi hade superkul och sen efter en stund tyckte vi att vi behövde dricka mer och då introducerades vi till ett engelskt drinkspel då man skulle räkna, vilket låter väldigt enkelt men det var det inte. Man skulle räkna som vanligt så om jag sa 1 och du sa 2,3 så går det tillbaka till den som började alltså jag men om jag då sa 4,5,6 så går den tillbaka till ditt håll men hoppar över dig. Än så länge är det ganska lugnt men om någon säger fel måste man dricka plus att säga en regel och det kan vara att på siffran 4 får man inte säga 4 utan man ska gala som en tupp och för varje gång någon gör fel ska man komma på en ny regel på en siffra. Det gäller att ta sig till 21 och om man gör det får man bestämma en regel som är generell och det kan vara till exempel att man inte får svära utan då måste man dricka tre klunkar eller något sånt. I alla fall fick vi aldrig testa det för vi kom aldrig till 21 men det blev många regler att hålla koll på i alla fall =).
Efter det kom de på en annan lek som jag inte rekomenderar när man onykter och det är ungefär som ett skepp kommer lastat, alltså jag börjar och säger: I'm going on a holiday and I take with me a towel och sen fortsätter du: I'm going on a holiday and I take with me a towel and a book och så fortsätter man hela vägen runt och säger man fel är det bara att dricka. Vi gick nog laget runt nästan tre gånger så det blev ganska mycket att hålla koll på på slutet men kul.
Vid det här laget hade vi börjat bli lite onyktra och klockan hade blivit en hel del så det var dags att ge sig av till Palace och vi hade riktigt roligt med en massa, massa dans.



På söndagen kom mamma och gänget och mormor och martin och jag var ganska sliten mot slutet av kvällen så oskar och jag tog en liten promenad på kvällen bara för att komma bort lite. På måndagen började jag tidigt och kom hem till ett tyst hem vilket var så skönt att jag la mig och sov några timmar på soffan bara för att varva ner och sen åkte jag och mötte dem på Hugo och vi åt lite god mat och umgicks. På tisdagen var det dags för dem att åka hem och man kom hem till ett städat och tyst hem och tänkte att det var lite tråkigt men ändå ganska skönt och detta ändrades efter ett tag då vi fick reda på att det hade blivit något problem på Skavsta och planen gick inte som de skulle men de hade ombokat sitt plan och hoppades på att de skulle komma med planet som skulle gå typ vid 8 tiden någon gång men det slutade med att det också blev inställt och våra kära vänner kom tillbaka så det var bara att bädda om och ställa sig och värma lite mat åt dem. Vi tyckte så synd om dem så de hade suttit på flygplatsen sen typ klockan 4 och de hade inte fått i sig någon mat. Det var bara att försöka att bestämma hur de skulle göra för de skulle missa en arbetsdag och de skulle till en audition och allt var det var och de var inte glada. Sen kom onsdagen och jag undrade hur det hade gått för dem och jag hade möte på kvällen så jag kom hem strax efter 7 för att få reda på att de skulle med bussen som gick tjugo i 8 och min lilla plutt låg i sängen med 40 graders feber. Vi hoppade in i bilen och de gick på bussen och jag tänkte i mitt stilla lilla sinne att nu behöver jag lite lugn och ro. Så åkte jag hem till min sjuke make som sen visade sig hade halsfluss och började planera för lördagen som kommer i nästa blogg som inte blir skriven idag i alla fall.

Puss och hej.
(kiss and goodbye)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback