Uppdatering!!!!

Okej jag vet att jag är slarvig men jag har inte så mycket tid, eller jag har tid men jag har kanske inte så mycket lust men i alla fall så ska jag göra en uppdatering så att vi är på banan igen.
I alla fall så avslutades det med Saddes födelsedagsfest vilket var en mycket trevlig tillställning. Dagen efter hade vi bestämt med Conny och Karin att vi skulle ta med Oskar till ett av hans barndoms minnen "Bambi på hal is" nämligen att åka skridsko i himmelstalund. Conny som sa att han skulle vara dålig bara kastade sig ut på isen och gled omkring, jag och oskar blängde lite på varandra och fnyste och fortsatte med vårt snörande. I alla fall kom vi ut på isen och i jämförelse med de andra två så såg vi nog ut som bambi för inte var det graciöst i alla fall. Men men vi hade roligt och det var ju det viktigaste och så kom vi på varför man inte åker så mycket skridskor och det handlar så enkelt som att det tar lika långt tid att knyta skridskorna som det fötterna orkar med att åka skridsko. Jag hade gjort iordning lite varm choklad och hade med lite dammsugare som vi åt upp i en liten paus. Vi var glada när vi kom och vi var glada när vi gick men gladaste var nog fötterna att vi gick.



Sen bar det av hemåt för att duscha lite och slappa och sne åkte vi ner till vilbergen för att hälsa på mina älskade syskon som hade bowling kalas och det var inte dåligt vilken ljudvolym och vad mycket barn det var men det var trevligt att träffa dem och att få hinna och prata lite med mamma och magnus.



Sen åkte vi och hämtade conny och karin och åkte och handlade lite mat och sen hem till conny för att titta på melodifestivalen. Jag, karin och oskar var riktigt på hugget och sågade artisterna längs fotknölarna medan conny var ganska seg och stirrade mest på tv:n får jag nog säga. Sen tittade vi på en svensk film som hette "7 miljonärer" och den var faktiskt riktigt bra. Sen tackade vi för oss och det var en mycket uppskattad söndag.



Sen kom en vanlig tråkig vecka med jobb och träning (samma gamla vanliga) sen kom fredagen och det var mys och sen kom lördagen med träning och mys och sen kom söndagen då vi stegade upp och började baka (lite hade vi förberett på lördagen), jag gjorde en lejon tårta och oskar gjorde varsin nalle puh choklad kaka. Tyvärr hade jonathan blivit dålig så det var bara jag och oskar som vågade oss ut för att ge barnen deras födelsedagspaket och kakorna. De fick ett gemensamt paket som var ett spel till playstationet och sen fick de varsin liten present till. Spelet var mycket uppskattat och vad jag förstår så spelar dem det rätt mycket så det känns skönt. Sen var vi där och åt middag och myste lite.



Sen kom en ny vecka som innehåll ungefär det samma förutom att i torsdags så vard et min och oskar 5 års dag. Det firade vi med att oskar åkte bort, nä inte riktigt så men han var på en kick off med jobbet och tyvärr så låg den på torsdagen. Men min älskling överaskade mig med att skicka ett blombud till mig på jobbet med ett jätte gulligt meddelande och en liten chokladask. Blommorna var sååååå fina med mycket rött i och tydligen hette buketten amore så det var väl passande =).
Igår kom han i alla fall hem och av mig fick han en ny tröja och en kage att ha i sin draught master så nu är det bara att stå ut med ljudet ett tag till men vad gör man inte för sin älskling.

I alla fall så slutar den här bloggen nu och jag ska snart skriva en ny, jag lovar att jag ska skriva den jag kan bara inte lova att det blir snart men jag ska försöka.


Puss och hej.

Kommentarer
Postat av: Josefine

ojojoj mycket fakta på en o samma gång.. eller fakta o fakta.. haha.. snart ska jag lägga mig i ett varmt bad.. sen ses vi.. puss

Postat av: josefine

du har blivit tagen.. läs min blogg från dagens datum så får du mer info!

2007-03-06 @ 20:53:50
URL: http://www.josephines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback