Oskars överaskningfest!!!

Ja nu var det dags att ta tag i skrivandet och då har det ju nämligen varit fest på albrektsvägen och inte vilken fest som helst utan Oskars överaskningsfest (visserligen var det den 27 Januari men bättre sent än aldrig). Nu kanske ni undrar varför vi hade en fest för Oskar och det var för att min älskling blev klar med sin utbildning i december och hade sagt ifrån om att bli firad för att det var jul och allt annat att lägga pengar på. Så jag, Jossan och mamma bestämde ett datum för festen när vi åkte till Ullared och handlade och dessa planer har fortsatt utan Oskars vetskap. I alla fall så skickade vi iväg Oskar till Conny och så hade de bestämt att de skulle ha en filmdag med Gudfadern och själv så skulle jag på scrapmaraton med Anna så vi hade planer på varsitt håll. Men det Oskar inte visste var att efter jag hade lämnat honom så åkte jag med illfart och hämtade Karin och Jossan och sen var det bara hem och börja med matlagningen för det skulle göras tacopaj och sallad till typ 30 personer.



Allting flöt på jätte bra och till klockan strax efter 4 så var alla på plats och Conny fick det härliga uppdraget att lura hem Oskar och det gick bättre än förväntat så när Oskar vred om nyckeln så stod vi alla i hallen och skrek SUPRISE. Oskar blev så skraj så han flög upp på trappan bakom och lutade sig sakta in i dörren för att se att vi stod kvar och det gjorde vi ju. Han hälade på alla och var nog mest förvånad över att se sin familj som hade åkt bara för att komma och fira honom. Sen åt vi jätte god paj och fikade och sen var det dags för paket öppning.



Av mig, Karin, Conny, Jossan, Sadde, Pierre, Annie och Fredrik fick Oskar en luftballongsresa som han ska göra någon gång nu i sommar där det ingick champagnedop, diplom, picknick och en hel del annat.
Av hela min familj fick Oskar en ölmaskin och 2 ölbyttor eller vad det nu heter. Och av Oskar familj fick han en jätte fin tavla.



Vi fortsatte att umgås ett tag och sen började folk att dra sig hemåt och då åkte jag, Oskar, Conny, Karin, Maria, Jossan och Pierre hem till Conny för att fortsätta dricka och sen sjunga lite singstar.




Jag var jätte nöjd med hela kvällen och Oskar var helt lyrisk och jag vet inte hur mycket tack jag och alla vänner som har sett till att denna kväll har blivit av och alla som kom för att fira min älskling.



Ett stort tack till er alla.

Puss och hej.

Kommentarer
Postat av: Josefine

nu väntar vi med spänning på att planera in ett datum för turen... puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback