Påsken!!

Ja då har man fått fyra härliga lediga dagar med mycket mat och även lite godis om sanningen ska fram. Vi fick i alla fall njuta av våra dagar i Källby där man blev bortskämd som vanligt. Det som var extra roligt var att alla var samlade och det innebar alltså Annie och Fredrik med och det var första gången som alla var på plats.
På fredagen fick vi uppleva en av västergötland stolthet nämligen trandansen. Hade visserligen grabbarna fått bestämma så hade vi bara åkt förbi men Annie, jag och Agneta stod på oss så vi klev ur bilarna för att gå ut och titta på 9100 tranar och det det  var många tranar.



På kvällen spelade vi ett spel som hette Taboo som gick ut på att man skulle förklara ett ord men det var vissa ord man inte fick använda. Vi var uppdelade i två lag så det blev jag, Oskar, Annie och Fredrik i ett lag och Agneta, Kåre, Maria och Gustav i det andra laget, alltså bungalow 1 mot bungalow 2. Vi vann första omgången och tyckte väl att vi kunde spela om något så det blev så att förlorarna fick laga en middag till det vinnande laget på Cypern. Egentligen behöver jag ju inte säga vem som vann eftersom det är självklart =) men bara för att ni ska slippa fundera så var det vi som vann igen men det var hårt in i det sista.



På lördag var det en gemensam påskfrukost med ägg, hemlagat bröd (från Annie), juicer och allt dylikt och det var mysigt att sitta alla samlade.


På kvällen var det 3 rätters middag med en förrätt med en sillsmörgås med ägg och rom och så självklart nubbe. Till huvudrätt var det lax med pressad potatis, cherry sås och haricots verts och till detta serverades ett rödvin och så självklart nubbe. Till efterrätt fick vi en choklad tårta med nötter på toppen och som ni anade så var den helt kalorifri. Den var mycket god men för min del hade jag kunnat skippa nötterna, är inte så förtjust i att blanda salt och sött.



Efter maten var det dags för lite mer spel och denna gång blev det pratmakarna som är en liten enklare version av Taboo, samma princip men utan ord som du inte får använda dig av. Lagen denna gång blev Oskar, Agneta och Gustav och i andra laget var det jag, Fredrik och Kåre då både tjejerna var ute och svirade lite.
Egentligen behöver jag inte säga det men mitt lag vann båda omgångarna. Visserligen skyller Agneta och Oskar på att andra gången så var det bara de två som var med då Gustav inte ville vara med en omgång till men vi erbjöd dem Kåre men då dög inte de. Jag känner att jag börjar bli lite kaxig nu så jag tror jag ska avsluta min blogg nu.



Imorgon ska jag och Jossan gå och träna dansaerobic (om jag kan må lite bättre) och bubbla lite och under tiden ska våra sämre hälftar fixa underbar mat. Efter det blir det nog lite spel skulle jag gissa på. På lördagen ska vi vårstäda (inget jag ser jätte mycket fram emot men ett nödvändigt ont) och sne på söndag ska vi till Lavendell och hjälpa till att lägga lite golv.


Puss och hej,
från lilla mej.

Kommentarer
Postat av: Josefine

hihi jag blev lite rosa jag också! ja du salt o sött kan även jag avstå som blandning.. vad är det med folk som envisas med det? haha.. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback