Jossan och Sadde på besök och vårstädning......

Äntligen är vi klara med några saker som vi inte hann med men det är bara små saker som vi kan ta någon annan gång. Egentligen skulle vi göra dem med men Oskar ska ner till Harrys och käka och ta några öl med sina gamla kollegor på Telia och det tycker jag att det är en självklarthet så nu sitter jag och slappnar av och skriver min blogg. Vi startade vårstädningen klockan 10.30 och har tagit paus för frukost och för att åka och handla en ny kontorsstol och lite små plock och vi avslutade städningen nu ca 18.45. En skön och tråkig dag på samma gång men så här i efterhand är det skönt att det är gjort.


Så här kan det se ut hos Myrberg mitt i vårstädningen.

Igår åkte jag till Jossan efter jobbet och sen gick vi ut och gick runt i stan i hela 90 minuter. Vi mötte en förälder som såg oss vara så hurtiga och det är alltid ett plus. Sen gick vi hem till Jossan och gjorde oss iordning och ja Jossan din dusch får väl godkänt av mig. Sen skulle vi vara hemma hos oss klockan 7 för då skulle grabbarna vara klara med maten.
Väl när vi kom möttes vi av härliga pussar innanför dörren.......


......och en härlig doft innefrån köket och därinne var det fint dukat.


Sen fick vi sätta oss till bords och Oskar drog ut maten ur ugnen och Sadde fick servera. Det var en italiensk inspirerad afton så maten var kyckling med tomater och klyftpotatis, vitlöksbaguetter och en sallad. Egentligen skulle det väl vara kanin men både jag och Jossan var tacksamma för att de hade bytt ut det.



Efter den mycket goda maten så var det efterrätt och det var en hemmagjord citronsorbet och Oskar hade tills och med gjort citronsaften, erkänn att ni blir lite impade va.
Jag är ju lite känslig när det gäller min lilla tunga och mina smaklökar så jag tyckte att det blev lite surt men de andra kastade i sig sin sorbet.


Så här kan man se ut om det är för surt.

Sen var det dags att spela spel och vi hade fått låna ett spel av Karin där det gäller att förklara ett ord utan att säga ordet, ungefär som pratmakarna. Det blev par mot par och jag lovar att det var länge sen jag skratta så mycket för kära Josefine Spalle blev vansinig när Sadde inte förstod och började skrika på honom och han började att skratta och det gjorde jag och Oskar också, men det var härligt ändå för lika fort som hon blev arg lika fort blev hon glad och tyckte nog att det var lite roligt hon med. Men det bästa var nog när Sadde försökte förklara ett ord som hade med geografi att göra och Jossan blev vansinig direkt för hon tycker inte om geografi (jag håller med henne) och Sadde försöker att dela upp ordet och Jossan säger ordet men sen glömmer hon bort vad hon sa när hon skulle lägga ihop det, ja i alla fall man behöver nog uppleva det själv.



Det var jämnt i början men sen vann jag och Oskar. Sen blev det filmspelet och då blev det nya lag med killarna mot tjejerna och jag och Jossan gick hårt ut och fick rätt mycket plupparna medans det gick lite mer segt för grabbarna grus. Vid det här laget hade vi blivit ganska trötta och Oskar och Sadde var redo att avsluta det hela men då hände något och helt plötsligt hade vi bara citatfrågorna kvar. Så vi läste bara citat för varandra men då tog vi hem spelet till slut med ett citat hämtat från Zoolander med Ben Stiller, så det kändes rätt skönt att vi tog hem spelet med tanke på hur kartiga de var från början.



I alla fall tack för en jätte härlig kväll och härlig promenad Jossan och tack för en mycket god mat Sadde och Oskar och för att ni pysslade om oss lite extra igår.

Nu ska jag steka lite korv och titta på tv.

Puss och hej,
från lilla mig.

Kommentarer
Postat av: Josefine

haha ja tack för en underbar promenad o kväll.. ja fy fan för geografifrågor.. mohaa.. puss på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback