Lady in the water

Då var det dags för en ny recension och igår gick de sju på bio och såg "Lady in the water.


Filmen handlar om en söt och gullig portvakt vid namn Cleveland som räddar den unga oskuldsfylla Story men snabbt upptäcker han att det är något mystiskt med denna unga kvinna. Det hela börjar när hon  halvt om halvt i sömnen säger att hon är narf. Cleveland börjar genast ta hjälp av hyresgäster för att ta reda på vad det hela egentligen handlar om. Mötet med flickan och hoppet om att världen kan bli bättre och längtan till att tro på sagans kraft får hyresgästerna att sammarbeta för att hjälpa Story att komma hem.

Jag och Oskar fullständigt älskade denna varma men samtidigt spännande film som lät mig komma in i sagans värld och se det vackra hos människor som får en att tro på en bättre värld. Men jag ska samtidigt säga att filmen gav inte samma effekt hos dem andra och samtidigt som jag förstår dem så rekommenderar jag starkt denna film till dem som har bra fantasi och som vill bli varm i hela kroppen, samtidigt som man får hoppa men aldrig behöva vara rädd eller få se något obehagligt.

Detta är ännu ett storverk av M. Night Shyamalan och detta är ursprungligen en saga för hans barn vilket gör den nästan ännu bättre. Han är en otroligt stor regissör som lyckas förmedla en saga på vita duken som verkligen berör. Längtar redan till nästa film.

Jag ger filmen 4 tacos utav 5 på grund av de andras reaktioner men för egen del så får den 5 utav 5.

Tack och hej från Myrbergs filmhörna.

Puss och hej.


Vi som var där.

Kommentarer
Postat av: Jossan

haha alltid lika kul att läsa. jag ger den 2,5 tacospajer av 5 möjliga o då är jag ändå ett stor fan av shyamalan. puss

Postat av: El Bio Fåne!

Tycker den var helt okey..men gillar hans tidigare filmer mer!....Det var av en orsak att han fick sparken från Disney...hmm...milla kommer nog att slå mig nu...aj...kan man ta bort det här nu direkt lr??

2006-09-16 @ 20:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback