Helgen som varit!!!

Helgen började som vanligt med en fredag men för oss var det ju inte vilken fredag som helst utan kräftskiva/singstar kväll. När de fem hade anlänt (vi är ju sju men eftersom två av oss bor här blev det ju bara fem som kom, så att alla hänger med) var bordet nästan dukat med kvällens läckerheter och kvällens meny såg ut så här:
1 kg kräftor och kräftstjärtar
1 tacopaj
1 kyckling och ost paj
1 vegetarisk paj
1 räkpaj
Grönsallad
Hjärtformad vitlöksbröd
Valfri dricka
Och  först som tog slut på bordet, förutom vitlöksbrödet var tacopajen som är en återkomande favvo.



Sadde hade inte riktigt förstått det här med kräftor så han tog en kräfta som han började leka med och vi andra blev nervösa och tog skydd under servetten ifall han skulle tappa kontrollen och då menar jag kräftan.



Efter maten blev det idol dags och om ni tycker att juryn är hård så är det inget i jämförelse med oss för hos oss skulle det inte vara många glada miner när de kommer ut. Sen var det vår tur att vara idoler och även om det inte är allas favorit sysselsättning så blev det riktigt trevligt och jag kan med stolthet säga att tjejerna förlorade inte en enda gång utav 3 omgångar.  Allra sista matchen var det jag och Karin mot Conny och Oskar och de fick storspö skulle man kunna säga.





Kvällen slutade skapligt och det blev en mycket trevlig kväll. Och jag måste också tilläga att jag och sadde tog en ny brottningsmatch och denna gång fick jag ge upp men jag har inga bilder så ni kan inte se hur det gick till och lika bra är nog det.

På lördag var det bestämt sen i juni att jag, sadde och jossan skulle gå på stan och mycket riktigt så blev det (sadde tycker att vi planerar för mycket och sa det som skämt men för oss blev det dödligt allvar). Vi möttes på Wayans coffee för att äta lite god frukost och sitta och prata lite.



Sen skulle vi göra stan osäker. Jossan köpte en massa skor nu när hösten närmar sig och sadde köpte en massa kalsonger.



Själv prövade jag en tröja jag tyckte om men tänkte att jag har inte råd så istället gjorde jag mitt största impulsköp och köpte en jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte söt mobiltelefon som är röd och jätte jätte söt och så var den röd också och söt  jag glömde nog säga att den var röd va!

Det härliga med impulsköp är att man liksom aldrig vet vad man kommer hem med. Oskar var lite putt att jag köpte den bakom ryggen på honom och att han inte fick hjälpa mig men det kommer han snart ha glömt eller rättare sagt det har han redan glömt.

Sen fick jag följa med jossan och kolla på den nya lägenheten och den var super nice och kommer bli jättefin när hon får in alla möbler och kommer till ro. Jag kunde ge henne  några tips på vad man kan göra, får se om några gick hem.



På kvällen fick vi en riktig myspys kväll jag och oskar med kinamat och sen en bra film (enligt mig i alla fall) vilket var underworld 2. Det var mitt val för jag älskar den typen av filmer och min gullepluttt var snäll och gick med på valet fast det var lite jobbigt då han mest sprang omkring under filmen för att inte somna.

Nu har snart hela dagen gått och jag har gjort så lite som möjligt vilket har varit superskönt och ska snart sätta mig och läsa genuspedagogik inför mötet på måndag. Så eftersom jag inte orkar skriva längre mitt i veckan när det är så mycket på jobbet så syns vi nog nästa helg.

Puss och hej.


Kommentarer
Postat av: Toker

neh, underworld 2 var ju inte speciellt bra :( hehe
låter som ni haft en bra helg. Sköt om er

Postat av: Josefine

oh ja då några råd kommer jag säkerligen ta tillvara på.. iaf marilyntavlan.. haha!! puss

2006-09-11 @ 21:41:52
URL: http://www.josephines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback