Hej igen, länge sen sist.

Nu var det länge sen jag var här och ni ska ju inte tro att det inte har hänt något sen sist för det har det, hallå ni känner väl mig =).

Dagen efter barfesten så begav sig jag, Sadde och Hasse och hjälpte Jossan att snickra lite Ikea möbler. Min plats var på golvet för mig själv (precis som jag hade bett om) och lyckades snickra ihop en tvbänk och ett sängbord. Saddes plats blev till slut i köket, fråga inte så slipper ni veta. Och Hasse och Jossan skruvade, borrade och så vidare. Jag var ganska trött när jag väl kom hem men kul var det i alla fall.



Helgen efter alltså vecka 41 så tog vi Lisa och drog till Källby och bara få slappa lite och det fick vi verkligen. På lördagen var jag, Oskar och Kåre och letade svamp och jag och Oskar hittade tillsammans 1.7 kilo trattkantareller (det var efter att de var rensade). på kvällen spelade vi filmspelet och Oskar och Gustav vann med en liten plupp över mig och Agneta men men de måste ju också få vinna någon gång=). Tack för en underbar helg, det var precis vad vi behövde efter en massa fyllda helger.



Så nu är vi inne på förra veckan och då på onsdagen var jag, Karin och Jossan hembjudna på restaurang sadjad och co.  Det var färsk tagliatelle och en jättegod sås på kyckling och örtkryddad cremé bonjour och en grönsallad. Det var underbart gott och vi alla tog två portioner var så det blev inte kvar så mycket till saddes bättre hälft. Det var mycket gott Sadde och skulle jag påpeka om något så var det att jag saknade champinjonerna =).
Sadde hade fått lite för mycket energi av maten och började brottas med Jossan som skrek att hon inte ville men antingen så blev Sadde döv på det örat eller så ville han bara inte lyssna för till slut låg de båda på golvet och jag och Karin tittade bara på varandra och skakade på huvudet och suckade.

Sen var allt frid och fröjd och Jossan och Karin gick upp och lånade datorn och Sadde började diska och jag skulle gå och kissa och hann precis att dra ner byxorna när jag tittade i högra hörnet på golvet och såg en fet äcklig spindel  och jag fick panik och började slita i dörren och skrika samtidigt som jag ser spindeln börja springa längs väggen och precis när jag öppnat dörren kommer jag på att jag inte är hemma och börjar dra upp byxorna och tårarna bara sprutar när jag kommer ut till Sadde samtidigt som jag skrattar för jag är så löjlig. Sadde ska leka en räddande ängel och fångar spindeln i ett papper (observera att jag trodde att den var krossad i pappret) och börjar jaga mig med pappret och jag börjar gråta ännu mer och springer upp till Jossan och Karin och ställer mig längs väggen vid datorn bakom Jossan. Sadde kommer upp och vi förklarar allt som har hänt och då ville tjejerna se spindeln och Sadde öppnar upp pappret och ut hoppar en livs levande spindel och jag får ännu mer panik eftersom jag inte kan komma någonstanns  men som tur fångar Sadde den innan jag hann och se den igen men jag hann fälla några till tårar på den upplevelsen. Jag höll mig sen tills jag kom hem för vid det här laget ville jag inte komma i närheten av hans toalett.
Tack i alla fall för en mycket god middag och jättetrevligt sällskap.





Och så till helgen. Min käre maken drog iväg igen (undrar om han har en liten flamma i stockholm så ofta han är borta =). ) på torsdagen för att jobba på en mässa (nä just det, det är ju Conny som skickar iväg honom hela tiden mmmhhhh) för en massa företag och självklart ska telia ha ett bås där, så vår myshelg ändrades lite och istället fick jag vara själv hemma, så på fredagen åkte jag hem till mamma och fick en mycket smaskig tomatsoppa och en mysig chips kväll framför idol där man rensa luften om alla deltagarna. Tack för det mycket trevliga sällskapet. Älskar er alla. Puss.



På lördagen skulle Oskar komma hem så jag sov ut på morgonen och sen gick jag och tränade, kom hem och började städa och sen var det dags att bestämma vad jag skulle laga för god mat till min lille papi.  Åkte till Maxi, hem igen fortsatte att städa samtidigt som jag slängde ner tvätten (egentligen tvättar vi på söndagar men för att vi inte skulle behöva tänka på något på söndagen så fixade jag det på lördagen) och börja stryka duken och laga klart maten. I alla fall halv 8 när jag skulle åka och hämta Oskar hade jag tvättat klart, städat klart, lagat maten klart och dukat fint med lite vitt vin att smaka av maten med. Vi åkte och hyrde  "The producers, springtime for Hitler" vilket var en rolig men skum film och åkte hem och överaskade Oskar som blev så glad.


91660-521

Igår hade vi en riktig slappardag med mysbyxor hela dagen. Det enda nyttiga vi gjorde var att vi gick ut och gick i över en timme innan frukosten och skönt var det. Sen låg vi mestadels framför tv:n och åt chip och godis och allt onyttigt man kan tänka sig så nu blir det hårdträning efter det här.

Ja det var nog allt ifrån mig, hoppas att ni känner att ni har fått den uppdatering ni har behövt och på återseende nästa vecka eller nåt sånt.

Puss och hej.


Kommentarer
Postat av: Jossan

klockren blogg.. o ja jag vann nästan kampen mot sadjad iaf. haha.. puss på dej söt o mysigt ska det bli ikväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback