Torsdag och fredag!!!!!!!

Okej nu har jag lite att ta igen och vi börjar med torsdag. I torsdags hade jag en massa att fixa på stan och på väg ner till stan, cem ringde då om inte Sadde som tillsammans med Jossan ville komma och hälsa på. Javisst tänkte jag men då får ni vänta ett tag och det gick väl han med på. Efter två minuter ringde jag upp Sadde och frågade om det var okej att dem hittade på något annat ett tag och sen bestämma vad de ville ha för mat och handla det så skulle jag laga det till oss den och det gick hem och jag kunde vandra ner till stan i lugn och ro för att träffa mamma och syskonen.

När jag sen kom hem igen satt Jossan och Sadde i trapphuset och väntade (blev lite sen men bara typ en halvtimme) med påsar med mat. Tacopaj hade de bestämt att jag skulle göra och eftersom det inte var något jag hade gjort tidigare tänkte jag att det här blir väl bra. Jag hade ett bra rescept på pajdeg så den visste jag att det skulle bli bra och tro det eller men jag hittade faktiskt ett recept i mammas viktväktarbok på tacopaj så jag kunde köra på det.

Under tiden hade Sadde och Jossan blivit som alla hungriga barn väldigt rastlösa och började med wrestling i mitt kök och det var krabbtag och det var björn kram och vete tusan, så länge mitt kök var helt när de var klara fick de göra vad tusan de ville.



Sen var det äntligen dags för lite mat och jag lyckades den här gången med och maten blev en riktig hit, ska bara göra den till Oskar någon dag för jag råkade ge sista biten till Pierre i lunchlåda och det blev väl ingen hit för Oskars del va men lilla gubben jag ska gottgöra det till dig.

Fredag var Pierres och Oskar sista dag så vi hade bestämt att vi skulle fira det med grillning och lite volleyboll men innan det hade vi bestämt att om det blev fint väder skulle jag, Jossan, Sadde och Conny åka till Varamo och bada. Och klockan 08.15 tyckte jag att det var vackert väder så jag ringde Jossan och väckte henne som i sin tur ringde Sadde och sen ringde jag Conny. Så klockan 9 satte jag mig i bilen och körde runt i stan för att hämta alla och sen gick resan till Motala. Efter mycket om och men hittade vi stranden och det var inte en dålig strand, Jossan hade verkligen inte överdrivit det var verkligen som att vara utomlands och vi mös verkligen. Vädret hade kunnat vara lite bättre men för mig och Conny var det väldigt bra då vi är lite känsligare mot solen än Jossan och Sadde.



Sen åkte vi till stan och retade Pierre och handlade för kvällen och jag åkte hem och softade lite och sen hämtade vi Jossan och Pierre och sen åkte vi till parken. Eftersom att det inte skulle bli så sent för Gustav och Emil ville Valle att vi skulle börja spela direkt och det hade vi väl inga problem med. Det är roligt att se hur mycket vi har utvecklats för matcherna är riktigt tuffa nu jämfört med hur dem var för några veckor sen.
Det blev många matcher och alla var riktigt roliga men så hände en liten tråkig grej ( jag anklagar dig inte Pierre) men i slutet på en match, det var jag, Jimmy (Pierres barndomskompis), Pierre och Conny mot Oskar, Daniel, Jimmy och Magnus och vi hade vunnit en sats och vi körde bäst av tre och det hade blivit riktigt spännande nu i slutet. Bollen kom och både Pierre och jag tog sats mot bollen och eftersom jag är typ 3 huvuden kortare än Pierre fick han tag på bollen och på något sätt fick jag troligen hans amrbåde på min axel och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag valde att skratta. Men fy fan vad ont och inte blev det bättre av att det var jag som skulle köra hem, som tur var hade Jossan inte heller druckit så hon kunde köra hem till dem så fick jag köra hem sen och det gick ju ganska bra ju. Natten var inte heller så trevlig eftersom jag är van att vände på mig när jag vaknar till men det kunde jag ju inte göra idag riktigt, men men det är spelets baksida. Jag har fortfarande ont och kan inte göra vissa saker men jag har ibumentin salva så det kommer nog att gå över, jag menar det är ju en vecka kvar till bröllopet så det ska väl gå.




Lördagen orkar jag inte skriva om nu så det tar vi imorgon istället.

Puss och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback