Mina kära vänner!!!

Idag vill jag emellan allt bröllopsbestyr (imorgon är det över) tillägna dagens blogg till våra kära vänner, nämligen Josefine, Pierre och Sadjad. Ni ska bara veta hur mycket jag älskar er och utan er hade det varit en tråkig sommar och livet hade bara varit pissigt. Så puss på er.
Nu kanske ni undrar varför jag skriver så fina saker om dem, det är inte bara därför men en stor anledning är nämligen det gulliga (och det var det gulligaste någon har gjort för oss) att dem hade fixat tre rätters middag till oss och inte nog med det, ja ja jag tar det från början istället så blir det lättare att hänga med.

När vi kom upp till dörren satt det en fin bild på mig och Oskar där det stod välkomna, vi ringde på dörren och där öppnade Sadjad iförd vit skjorta och svarta byxor och presenterade sig som Anton kökschef för kvällen. Han visade oss till bordet där det var dukat för två personet.
   Är han inte söt!!!!!

Sen kom Josepine och presenterade sig som servitris under kvällen och hon vare iförs vit skjorta och svart kjol.
   Även hon är väl bara underbart vacker!!!!    

Pierre höll sig i köket för han var kock under kvällen och hette Pedro Polack, vi kom på att han hade en liten utvecklingsskada men maten var så god så det störde inte oss.

När vi satte oss vid bordet fanns det två gafflar. två knivar en fin meny över kvällen, en vattenkaraff och varsin fördrink som Oskar kastade sig på för god och svalkande var den.


Sen kom förrätten och det var "Toast med avocadoröra" och till det serverades det en jordgubb/lime dryck också allt det var mycket gott.



Efter förrätten så han man knappt få ner maten förrän nästa kom och det var "Fläskfilé med klyftpotatis och rostade grönsaker. En fräsch sommarsallad. 3 olika såser." Till det fick vi ett rött vin chilenskt vin som hette Andes vilket passade utmärkt till maten.

Under tiden vi åt blev väl omhändertagna och Anton och Josepine som ofta frågade om vi behövde något mer. Oskar och jag svor en pakt under fördrinken att inte prata om bröllopet och det var helt underbart skönt att inte göra det utan istället bara njuta av varandras sällskap och mysa.


Okej sen var varmrätten klar då kom vi till nästa rätt och vid det här laget satt klänningen aningen tajtare än när vi kom och Oskar och jag var så mätta att vi inte visste vart vi skulle ta vägen. I alla fall så kom efterrätten och det bloev en "Gino" för er som inte vet vad det är så det ugnade frukter ( i det här fallet banan, jordgubb och kiwi) som man har haft vit choklad på och till det serveras det glass och ännu mera vit choklad mumsigt om man bara inte hade varit så mätt.

Efter det var det bara att kasta sig på soffan och då gjorde kökspersonalen oss sällskap och vi kunde tacka dem så mycket för allt besvär och den goda maten. Sen efter en stund blev Sadde rastlös och ville leka wrestling med Jossan men då blev Pierre eller Pedro Polack eller nån i alla fall vansinnig och tog värsta Hulk Hogan greppet och sen blev nog Sadde lite skraj i alla fall.


Sen fick vi skjuts hem och vi låg bara och pratade om vilken underbar kväll vi hade haft och vilka underbara vänner vi har. Så sträck på er nu och ta emot all uppskattning och beröm som vi kastar på er. Är så glad att ni alla kommer vara där på lördag. Puss puss puss puss.

Puss och hej (nästa gång vi hörs så är jag en Myrberg, tihi tihi).



Kommentarer
Postat av: Josefine

oh jag sträcker på mig o blir så lång så lång!! härligt att ni uppskattade kvällen! ja vad skulle man göra utan er?? puss på er o ses imorn kl 15 i kyrkan.. ihh... puss

Postat av: Erika

Grattis fru Myrberg! Hoppas ni hade en underbar dag igår! Ser fram mot härliga bilder! KRamar

2006-07-30 @ 17:25:45
Postat av: Josefine

dags att blogga igen milla!!

2006-08-03 @ 09:00:56
URL: http://www.josephines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback