Lilljul

Så kom den dagen som vi alla längtat efter (jag och jossan i alla fall) med god mat, gott sällskap, paketer och sällskapsspel och med de ingedienserna kan väl inget gå fel.......... eller kan det de?
Nä då det blev en under bar kväll av det hela men det hela startade med många timmars förberedanden men vad gör man inte för sin gudomliga vänner. OCh nu kommer det kort för kameran är äntligen tillbaka.
I alla fall så har vi gjort knäck, oskar har gjort köttbullar, jansson, skinka, vi har handlat in allt och vi har julpyntat, klätt gran, skållat mandel, hängt upp pepparkakor i fönstret, städat, handlat paket, sytt julduk och nu känner jag att det här är en bra förberdelse när det sen blir dags att ha riktig jul hemma men tills dess så blir det bra med lilljul.



Och så äntligen kom folket för när det nalkas mat är inte någon av oss sena att tacka ja. Det var jätte mysigt och många tyckte att vi hade gjort så fint och det värmer i mitt lilla hjärta.
Allt var i alla fall lungt och vi gick och tog mat och åt i lugn och ro och pratade en massa skit. Sen var det dags för första paket öppningen och det gick lungt till, vi hade alla köpt ett paket för 100 kronor och sen skrev man nummer på paketen och lottade ut. Och alla fick öppna sina paket med start av den yngste i gänget. Jag fick en jättefin ljusdekoration som jag ska hitta en bra plats för.



Men sen startade nog helvetes spelet för många och speciellt för två, men jag nämner inga namn utan ni får gissa. Det hela går ut på att alla har köpt med sig två julklappar var som kostar ca 20 kronor styck som vi alla samlade i mitten på bordet. Sen tog man fram två tärningar och varje gång man fick två lika fick man ta ett paket och detta fortsatte tills alla paket på bordet tog slut. Sen fick man öppna sina paket och lägga dem framför sig på bordet och sen började svetten och lacka för nu ställde man en äggklocka (ingen vet på hur lång tid) och så fortsätter tärningskastandet men denna gång handlar det om att ta det man vill ha från varandra och detta mina vänner är svettigt. I alla fall blev det mest slagsmål om några sexcheckar men det slutade med att Jossan tog hem den segern och jag, Karin och Conny blev utan men det är det som är tjusningen med spelet.



Men äventyrs lustan försvann inte riktigt och vi delade upp oss i två lag där vi skulle förklara namn utan att säga det. 80-iorna plus 84 vann men det var kul i alla fall och det blev en hel del tjafs om reglerna men det är det som hör till. Sen blev det Buzz och roligast var det nog att spela mördarspelet där det gäller att svara rätt snabbast och sen skjuta ut sina motspelare. Till slut kände vi i alla fall att det fick vara nog (efter lite hångel under misteln) så jag skjutsade hem de som ville och sen var det bara dags att vänta på att vara fyllechaffis till Kimstad klockan 3 men det gick bra.



Tack alla för en super duper kväll och ett speciellt tack till jossan för de fina julklapparna, som jag skrev igår fällde jag nästan en tår.

Puss och hej

Och innan jag glömmer det så hade vi ett speciellt firande igår för nu är Oskar helt klar med skolan, så hipp hipp hurra för min älskade man som nu är civilingenjör.

Civilingenjör Myrberg, låter ganska flott va =).

Kommentarer
Postat av: Josefine

tusen tack själva!! det var riktigt kul o jag längtar till nyårsafton!! *getost getost getost* puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback