Julen!!

Så har julen varit här med all stress, allt flängande och all den........"suck".....underbara maten och den helt underbara familj som jag och Oskar har och sen självklart alla härliga paket.
När vi startade vår resa till Källby så var bilen måttligt packad.



I alla fall vi kom fram till härliga lilla Källby och fick ett varmt välkomnande. På kvällen bestämde vi oss för att spela ärligt talat vilket blev en stor succe och Gustav vann ganska stort mot oss andra, antar att det betyder att han känner oss bättre än vad vi tror. Jag tog på mig ansvaret som dokumenterare och Annie kunde inte motstå att vara med på bild =).



Dagen efter tog vi det lugnt, kompletterade lite julklappar, åt god mat, myste lite. Men sen på kvällen kom den stora efterlängtade landningen och Fugelsangs hemresa (måste ärligt erkänna att jag och Oskar har inte varit riktigt insatt men Agneta och Annie smittade av sig, ja ni får titta på bilderna helt enkelt) hela kvällen hade man fått höra vilken komplicerad landning det skulle bli och det var inte att man blev lite nervös ifall det hela skulle lyckas, men med flaggan i högsta hugg satt vi spänt och väntade på vad som skulle hända. Lyckligtvis så hände ingenting och landningen gick smärtfritt och alla fick komma hem till sina familjer för att fira en fröjdefull jul.



På lördagen kom sen hela familjen Karlsson och innan de kom in genom dörren var vi ju tvugna att göra ett pepparkakshus (detta var det fjärde huset jag satte ihop i år så jag kan väl snart kalla mig för ingenjör, eller vad säger du Oskar) och till detta bygge hade Oskar bestämt att vi skulle ha noblesse som takpannor och resultatet blev riktigt läckert, se själva.



Nu när alla var samlade skulle vi ju givetvis klä granen (denna kungsgran som jag och Oskar hittade för de ringa 360 kronor) och alla klädde granen, nja inte riktigt alla men många i alla fall =).



Så kom äntligen julafton och det var dags att göra sig fin, men innan det så fanns det ju paket i strumpan ( i vårt fall hade vi glömt strumpan så det blev en julvante istället) och från nissarna i norrköping fick jag Camilla Läckbergs senaste bok och från nissarna i Källby fick jag ett ljus som det stod Camilla på och det ska vara min doft och det var en god doft så det stämmer nog.
I alla fall så gjorde alla sig iordning och lagom till Kalle Anka var vi alla julefina (visserligen i svart och grått men de säger ju att det är julens färger) och är man så fin så måste det bli poseringskort.



Ja sen fick vi alla njuta av Kalle Anka och hans vänner medan vi längtade efter den goda julmaten.
Maten var utomordentligt god och alla njöt även om det hade blivit några julbord det här året.



Innan det var paketöppning så träna vi på några danssteg runt granen, eller kanske inte runt granen direkt.



Först fick Oskar äran att dela ut paket och sen tog Susanna över och till sist Annie (ni förstår att det var några paket att dela ut).



Vi fick så mycket fina paket, bland annat fick jag örhängen, presentkort på Gina och så pysselgrejer förstås. Men den stora klappen kom i en liten liten klapp till mig, Oskar, Annie, Fredrik, Maria och Gustav och det är så att snälla, underbara Kåre och Agneta ska bjuda oss alla på en semester resa tillsammans till något varmare ställe och jag längtar redan bort.        

Tack för en underbar helg och julafton och för alla underbara paket.

Puss och hej

(del två kommer inom en snar framtid)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Oh.. det låter ju alldeles underbart.. haha..väntar förväntasfullt på del två.. puss o ses imorn

Postat av: Anonym

Hej Milla. Tack för sms:et på nyår... det var Johnpa som skickade svaret =) Läser ofta din blogg,,, alltid kul o se vad som händer me dig! Efterson ja e inne o kollar på "ditt liv" kan ju du allt få kolla mitt me. =) www.jojoroos.blogg.se

kram på dig!

2007-01-02 @ 15:58:25
Postat av: Anonym

jasså jasså

2007-01-03 @ 16:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback