Vänner, vänner och åter vänner!

Can´t live with them, can´t live without them. Nä skämt åsido vad skulle man vara utan sina vänner.

I tisdags  skulle vi spela ölbrännboll ..........



..............men vi kan inte påstå att vädret tyckte likadant så det slutade med att vi efter ett försök att härda ut skyfallet fick kasta oss in i lilla kahn och åka hem till Conny och så bastade  vi och fortsatte drickandet där, inte helt fy skam det heller!! Det enda var väl att en viss person var lite väl påträngande om ni förstår vad jag menar "blink" "blink". Men i slutet blev det en skitkul kväll och jag fick nog priset för kvällens bästa kort när Sadde (utan att Jossan vet om det) ligger under sängen och tar tag i hennes fötter, tyckte lite synd om Jossan efteråt men jäklar vad kul det var just i det ögonblicket.




I onsdags var det vår tur att bjuda tillbaka till Jossan och Pierre och vi hade förberett med att göra i ordning lite rebusar och korsord och sånt som skulle ta dem på en tur bakåt i tiden med hjälp av chaufför Olofsson tog de sig runt staden och väl framme vid silja line (hemma hos oss alltså) så ramlade det ner rosblad över dem och i bakgrunden så hörde man signaturmelodin till Rederiet.



Jag hänvisade paret till baren där Joker fick ta hand om dem medan jag styrde upp i köket (där vi fick duka med matchande set, tack vare alla fina presenter vi hade fått). Till förrätt blev det toast med getost, honung, pinjenötter och ruccolasallad och gästerna fick varsin cosmopolitan att dricka till det. Till huvudrätt blev det Ugnstekt potatis och grönsaker och kyckling med pestosås och en vanlig grönsallad till det och valfri dricka.



Till efterrätt blev det vitchokladgrädde med kanderad ananas, mycket mumsigt. Men ni ska inte tro att det tog slut där, nä. Jag började värma upp våra gäster med att prata om hur sugen jag var på en promenad och det var ingen som sa emot mig där men vad hände då, jo regnet förstås, dax för plan B. Oskar börjar tjata om att han vill till mc och jag hör med Conny om han inte ville åka hem så vi hoppar in alla i bilen för att åka ner till mc och kanske ta en glass eller nåt. Väl där börjar vi gå mot bion och jag sliter upp biljetter och drar med med Jossan och Pierre in på bion, dem får inte veta vad det är för en bio. Jossan börjar tjata om att hon vill ha godis och dricka och jag säger åt dem att vi går och sätter oss först så fixar vi det sen och när de sitter så drar jag upp en stor påse godis och en cola light till Jossan och en loka päron till Pierre (mycket glada miner). Det bästa var att filmen (vi såg lucky number slevin) var en riktig kanonrulle i alla fall om man frågar mig, Jossan eller Pierre.
Puss på er mina godingar, den här kvällen var ni värda.

Och sen var det bara torsdag kvar och då fick vi spendera den hemma hos Spalle och Tauberman (snart bara Tauberman) där vi fick mumsig taco och spela vårat nya filmspel. Men innan vi skulle spela så var man ju tvungen att ha något att tugga på så jag, Sadde och Jossan drog till statoil för att handla lite och där hände det lite saker som Jossan själv får berätta om man kul var det i alla fall (och jag fick en bil svettband, jippie).

Okej lagen blev jag och Jossan mot resten och resten var Sadde, Oskar och Pierre. För att göra en lång historia kort så vann jag och Jossan, what a chock eller NOT. We win and you suck, för we are all the winners. Nä nu ska jag skärpa mig måste bara att VI ÄR BÄST, så nu är jag klar med min vinnar glädje och jag ber om ursäkt om någon tog illa upp (fniss, yeah right att jag gör). I alla fall en helt enkel torsdag med mycket glädje.



Idag fick vi present av Johanna V och Robban och Johanna R och jag började nästan gråta för vi fick en jättefin välkommen krans där det står "välkommen till fam Myrberg" och det är ju vi nu. Och Oskar fick en superman lunchlåda som han får ta med sig till exjobbet. Tack sötnosar, ni tänker verkligen på allt



Vänner är verkligen det livet går ut på för man kan få så mycket av dem och man får ut minst lika mycket av att ge tillbaka. Puss på er alla därute, ni har en stor plats i mitt hjärta och den här sommaren har jag kommit på hur mycket jag verkligen bryr mig och tycker om er.


Puss och hej.


Kommentarer
Postat av: Josefine

oh riktigt nice alltså!! både bloggmässigt o presentmässigt!! mm vad skulle man göra utan vänner?? puss

Postat av: Oskar

Wow, snygg bild med makro =).
Puss puss!

2006-08-04 @ 18:20:31
URL: http://oskaropierres.blogg.se
Postat av: erika

ja vad skulle man göra utan vänner. De är allt för en! Era bästa vänner är de bästa! Imorgon blir de fru och herr Tauberman *älskar dem* KRam

2006-08-05 @ 01:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback