Snakes on a plane

Jaha då ska jag gör min första filmrecension och det är om filmen snakes on a plane.

91660-324


Filmen handlar om en ung kille som blir vittne till ett mord av nån kinesisk maffiasnubbe som vi kan kalla mr chong och nu vill han döda honom (vilket är självklart eftersom han har sett honom, döh) i alla fall kommer denna apcoola och snygge FBI agenten, spelad av Samuel L Jackson (han gjorde hela filmen). I alla fall ska dem flyga från hawai till LA men någon har smygit in en massa dödliga ormar från hela världen och sprutat parfym eller nåt så dem blir som tokiga. I alla fall börjar folk snart att bli bitna överallt och jag menar verkligen överallt på kroppen, bland annat ett par som ville vara med i 10.000 meters klubben på toaletten och denna tjej fick sig en tuttvridare som inte hade räknat me, aoch.
Och så fortsätter hela filmen och man undrar hur många som kommer att klara sig undan dessa väsande ormar.

Jag vill nu ge filmen 5 tacos av 5 möjliga......oj ursäkta....typing error..börja om från början.
Jag vill ni ge filmen 2 tacos av 5 möjliga.

En anledning är Jackson som är en bad ass och kan hantera alla situationer ( och ja conny han sa det).
En annan anledning är en kille som kaxigt går in på toaletten och pratar med snoppen om att den är en bamsing och i toalettstolen ringlar en orm upp som han kissar på och som då blir sur och attackerar mannens lilla bamsing (detta sved nog lite mer än ditt pierre).
Och en tredje anledning var en stor boaorm som hade nog ca 20 huggtänder som han gärna visade för publiken.

Det sista jag vill tilläga är att ni ska INTE gå och se den här filmen på bio, jag repeterar se INTE denna film på bio utan vill ni skratta och hoppa om vartannat så vänta tills den kommer på dvd.

Allt från Myrbergs moviecenter, tills nästa gång skulle jag akta mig för flygplan, maffiabossar och ormar.

Tata



Kommentarer
Postat av: Josefine

underbar recension.. nu sätter du press på mig att jag måste utveckla mitt recenserande.. oh my god.. tack för allt.. du vet vad jag menar...

Postat av: toker

Tack för tipsen med maten och efterätten. var asgott! Och alla blev mätta och belåtna.
Fast jag hittade inget vin, så det blev lite öl istället :)

2006-08-29 @ 21:21:59
URL: http://toker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback