Rena rama helgen

Jag får börja bloggen med att skriva om förra helgen.
Fredagen började med att vi fick komma på mysig pink ladies kväll till Carita. Vi fik jätte god mat med både förrätt, huvudrätt och efterätt och jag kunde äta alltíng trots att jag räknade points. I alla fall så var det en mycket lyckad kväll trots saknad av Marie som var hemma och var sjuk =(.
Tack Carita för en underbar fredagskväll
(Bilder kommer sen).

Lördagen började inte på bästa sätt med tanke på att jag vaknade halv 8 av att stackars Oskar skulle gå upp och jobba och självklart kunde jag inte somna om. Så jag gick upp och började plocka, vika tvätt, fixa ett grattis kort och gick omkring och styrde. Sen var det dags för lite roligare saker, nämligen åka till Johanna.V för att fira hennes födelsedag. Hon och Robban hade en jättefin lägenhet som låg nästan precis bredvid Pierres hus, mmmm får kanske slå ihop besök hos båda när man ändå är där =).
Sen var det bara att med ilfart åka och hämnta Oskar på station för att börja förbereda för schlager kvällen. Vi tycker att det ska vara plockmat på melodifestivalen så vi gjorde lite tapas inspirerad mat. Det blev klyftpotatis, kyckling- och fläskfiléspett, tzatzika, färska grönsaker att doppa i en annan tzatziki liknande sås fast med ruccula istället för gurka, hemmagjord salsa med nachochips, stekt aubergine, grönsaksspett, champinjoner stekta i vitlök, baguetter med mycket vitlökssmör och couscous sallad. Våra gäster anlände sm vanligt innan vi var klara, men jag tror att de börjar bli vana =). Det var Johanna.R och John, Jossan och Sadde och Conny och Karin.
Viktigt under kvällen var att vi skulle sätta lite pengar på vinnaren. Först satte vi 20 kronor på ett spel som gick ut på att vi fick dra varsin lapp med siffrorna 1-8. Den som fick 1 fick börja välja och sen tvåan o.s.v. Oskar fick 1 och valde Perelli och vann dem pengarna. Andra tävligen som vi också lade 20 kronor på hade Oskar gjort fina lappar där vi fick placera ut alla deltagare från 1-10. För varje rätt fick man 0 poäng men för varje fel placering fick man poäng beroende p hur långt ifrån man kom. Exempel om jag satte Perelli på tredje plats fick jag 2 poäng. Detta spel vann Sadde ganska överlägset på vilket var väldigt imponerande. Resten av kvällen bara umgicks vi och pratade och myste med varandra. Vad som var väldigt skönt var att det inte blev så sent med tanke på att stackars Oskar behövde få sova ut lite (visserligen jag med men mest Oskar).
(Bilder kommer sen)

På söndagen var det lite mys hemma innan det var dags att ta sig till Alex för att hjälpa honom att flytta. Jag måste nog säga att det kände som rekord att 7 personer lyckades flytta allting på 1 timme och en kvart. Sen kunde vi bara slappna av och prata lite och då bestämdes att det ska bli en härlig kryssning här nu i början på maj så dags att kolla en bra och billig resa =).

Puss och hej.

Kommentarer
Postat av: Josefine

och det var så gott så jag höll på att gå åt. det där kan ni få bjuda på tusen ggr till innan det blir tjatigt! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback