Stressad.....

Trots att jag sa till nagelanna idag att jag aldrig skriver om mina känslor så ska jag i alla fall göra det idag för jag måste få ut det.
Just nu har jag hamnat i en till sån där fas där jag är så stressad att varje minut räknas och idag var nog värst av alla dagar, speciellt på jobbet. Jag vill så mycket och jag vill det nu och idag på jobbet ville jag verkligen få ut dokumenationen då jag åker iväg nästa vecka och annars kommer det inte förrän jag kommer hem och därför fokuserade jag så mycket energi och tid på det att jag inte ens hann och säga hejdå till barnen och nu dröjer det över en vecka innan jag får träffa alla igen och det känns faktiskt jätte jobbigt.
Mitt problem är att jag vill så mycket och jag vill det så otroligt att jag låter mig inte hejdas. Jag vill verkligen vara den bästa medarbetaren, den bästa anställda, den bästa ställföreträdaren, den bästa frun, den bästa dottern, den bästa vännen, den bästa värdinnan att jag till slut inte blir nåt för mina krav på mig själv sjunker aldrig. Samtidigt vill jag inte prata om det för jag vill inte att folk ska tycka synd om mig för det är ju jag själv som försätter mig i denna situation ingen annan och samtidigt vill jag inte att folk ska tvinga mig att sluta heller för jag behöver få bekräftelse och mycket bekräftelse dessutom. 
Jag har redan gått in i vägen (ganska milt) och jag tror att om jag hamnar där igen så kommer det vara så mycket värre än förra gången men jag har svårt att sluta. Skulle jag få välja så skulle mitt dygn behöva innehålla ungefär 2 timmar till varje dag, så mycket känner jag fattas. Och som om detta inte var nog så har jag ju problemet att jag inte bara stressar för dagen utan jag stressar för vad som kommer att ske imorgon, nästa vecka, nästa månad så det tar ju inte direkt slut.

Fast just nu tror jag att det känns jobbigt för att jag har stressat idag och för att jag stressar för att jag ska åka till Italien och vara ifrån Oskar och när jag kommer tillbaka som kommer säkert allt vara så mycket bättre.

För guds skull ta detta inte så allvarligt nu, utan ni vet att jag kan känna så här även om jag inte berättar det varje gång utan livety flyter på som vanligt.

Nu ska jag i alla fall packa klart väskan till Kalmar och sen ska jag sussa.

Puss och godnatt
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Förstår hur du känner gumman! Känskan över att man vill så mycket blir ibland för påfrestande.. .o då måste man få ha såna dagar när man skriker ut allt till alla... o känner sig lite nere en stund" Ha en jättetrevlig vistelse i Italien.. njut,, o sakna hemmet lagom mycket,,, det finns kvar när du kommer hem, och då kommer du uppskatta det så mycket mer oxå. Jag tycker om dig! Du ÄR en bra vän! Kram kram

Postat av: Annie

Hej! Jobbigt att det känns jobbigt, men förhoppningsvis känns det bra snart igen!=) Ha det så kul i Italien! Puss och kram

2007-10-04 @ 22:11:30
URL: http://allaflickor.blogg.se
Postat av: Josefine

hej min söta underbara vän! jag vet hur du känner då jag kanske är en av dem du berättar det för när du känner dessa känslor. denna bekräftelse. vad ska den vara bra för? jag skulle så gärna vilja att du kände lite mer för dig själv. jag önskar att du kunde älska dig själv lika mycket som du älskar osse. för hade du den självkänslan skulle du inte behöva all denna bekräftelse. och då skulle du kunna sänka kraven på dig själv och känna att du faktiskt hinner med. det är vad jag tror. du är bra på allt det du ovan skriver att du vill vara bäst på. men bäst är orimligt att vara på allt. då kommer du inte kunna bli lycklig min vän för då kommer du inte kunna vara bäst på att ta hand om din själ och det kanske är där allt slutar tillslut. inom sig! älskar dig o ta inte illa upp över vad jag skrivit... vill bara att du ska må bra. stick nu till italien och ha en intressant vecka. vi finns här när du kommer tillbaks.. puss på dej

2007-10-06 @ 21:49:05
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Josefine

haha ja du får skicka dem till mig om de kräver hämnd.. jag tar på mig den. eller jag skickar vidare dem tilk pb ;) puss

2007-10-19 @ 06:27:26
URL: http://www.josephines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback